Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-11, 10:30   #91
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Hei!

Skaldeman har i Gi_null en oversikt over ca. antall kcalorier du bør ligge på. Det ser ut til at du ligger litt høyt. Prøv å ligg rundt 1800-2000 og se om det hjelper. Om man får i seg for mye protein så blir det også omdannet til fett sånn som kraboene gjør. Så om du klarer ligge på en 1800-2000 kcal, og med en fettprosent på minimum 70, helst 75-80 og max 5% karbo og resten protein skal du se vektpila går andre veien!

Grunnen til at han anbefaler å prøver i 3 mnd før man begynner endre ting er at om du er insulinresisten f.eks. så kan det ta litt tid før kroppen stabilisereres hormonmessig, og først da begynner vekta å minske.

Vedr. å spise "mye" så mener han at så lenge du spiser rett, men spiser for mye pleier ikke vekta bli høyere, men at du ikke vil gå ned i vekt. Så du vil i noen dager antagelig være sulten når du reduserer kacal-inntaket, men så fort kroppen omstiller seg til fettforbrenning i stedet for fettlagring (viktig å ikke spise bær (og antagelig søtningstoffer for deg) etc. for de trykker på feil "knapp") vil kroppen suge jevnt av overskuddsfettet i kroppen og du blir ikke sulten på samme måte.

En vanlig meny kan være (funker iallfall for meg):
"Frokost": kaffekopp med kremfløteskvett (etter å ha gått til jobb)
Lunsj:: 2-3 egg (med fløteskvett) halv pakke bacon eller 50 gram røkelaks. Stekt i smør.

Middag: Brokkolimos/litt salatblader og en charlottløk/rosenkål med rømmeklatt el. og en nakkekotelett/laksestykke (ca 125gr)/en boks tunfisk/en halv kylling etc. Er det magert kjøtt supplerer jeg med mer fett tilbehør som majo, rømme, aioli etc.

Kvelds: to kokte egg og en klatt majo, eller noen osteskiver og litt skinke/spekeskinke og noen gode oliven, gjerne med fetaost i..
Dette ble langt men håepr det hjelper deg! og spør gjerne, så kan jeg svare mer! Er så glad for at dette virker for meg, og hjelper gjerne andre!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:

Sist redigert av Snorkfroken76 : 13-04-11 kl 10:31. Årsak: skrivefeil
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat