Sv: Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger
Hei Kua! Jeg kjenner meg så igjen! Er ikke overvektig, men lengtet etter et kosthold som kunne holde meg mett og fornøyd. Er også livredd for å legge på meg, og har rukket å gjøre noen få erfaringer. - Det var en stor overgang å kutte karbohydratene, kroppen og psyken jobbet et par uker med abstinenser. Det er ikke bare å knipse, så vips går alt på skinner.
- Syntes det har vært himmelrike å komme på lavkarbo, tenk å kjenne smaken av fett, nøtter, smør, krem mmmmm
. Tenkte ikke på vekta den første tida, men kjente det var skummelt...
- Hjelp - hadde gått opp en kilo! Og jeg som helst skulle ta av noen bikinikilo! Panikken var et faktum...Men søren heller om jeg forlater mitt himmelrike av deilig lavkarbomat!!
- Så måtte jeg dessverre begynne med kaloribegrensning etter råd fra Hexeberg og Foseid (to av mange superguruer på feltet). Men det er jo for å gå ned, da. Rart allikevel at jeg ikke er sulten på slankekur, jeg pleier å være DØDEN NÆR på 1500 kcal/dag. For slankere kan jeg anbefale brød med resistent stivelse, gir utrolig metthetsfølelse og øker fettforbrenningen! Finnes i brødet på Spisdegslank.no eller du kan bruke det i ditt eget brød
- Jeg fant jo fort ut at den ene kiloen var eggløsnings-kilo. Kom litt tidlig i syklusen, men...
- Jeg lurer fælt på hvor mye jeg må følge med på kalorier for å holde vekta jevn når jeg er ferdig med "vårpussen" min. Vil så gjerne slippe dette evige maset, men uansett er det bedre med kaloribegrensning på lavkarbo enn på "normal-karbo". Aldri mer hungersnød-følelse og søtsug!
- Historien fortsetter, så får vi se...
Lykke til videre Kua mi! Vi gir vel ikke opp, ikke søren heller!
Sist redigert av Hønemari : 13-04-11 kl 13:18.
|