Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-11, 17:02   #10
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye væske drikker dere?

Det var fastlegen min som sa dette.
Jeg har diabetes 1 og Hashimoto /lavt stoffskifte + astma og allergi.
Har i den senere tid /siste to månedene fått utrolig mye vondt`er i kroppen, lett feber, hjertebank etc som KAN "bare" være symptomer på en eller annen av sykdommene mine. Det var pga dette jeg var hos legen.
Hos legen ble det spurt om hvordan urinering/avføring fungerer og jeg sa at det fungerer helt normalt, men at jeg selvsagt urinerer mye siden jeg hele tiden er tørst og drikker mye vann (jeg drikker ikke saft, juice, melk, brus).
Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte begrense drikkingen til 1,5 til 2 liter i døgnet, fordi jeg drakk altfor mye
Legen vet at jeg går på lavkarbo, og at mitt karboinntak ligger på 40-50 pr.dag.
Fettet i maten gjør meg tørst, enkelt og greitt. Og jeg har alltid trodd at det å drikke vann var sunt.....