Tråd: 20 kg ned?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-11, 18:10   #159
LilleNøtt
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Ungarn
Alder: 40
LilleNøtt er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Tenkte jeg skulle dele en liten historie

Ser enkelte er utrolig opptatt av hva tallet på vekta viser og at selv døgnforskjeller kan få dagen til virke håpløs. Kvinner spesielt er sånn laget at hvis vi er på et visst punkt i vår menstruasjonssyklus så samler vi mer vann enn normalt, som f.eks ved eggløsning og menstruasjon.
Når jeg startet å gå ned i vekt med ketolyse var jeg helt håpløst opptatt av å se grammene på vekta tikke nedover og at stix´en var lilla. Når det et par dager gikk tregt falt hele verden min sammen, jeg trodde det ikke ville fungere og forbannet alt bare påp grunn av den vekta. Jeg kuttet ut ditt og datt, og plutselig en dag datt det 200g og jeg var overlykkelig. Til slutt ble det til at jeg ikke kunne kose meg med maten min og glemte helt at klærne mine ble løsere, kroppen strammere, betennelsene borte og huden mye klarere og finere.
Jeg bestemte meg til slutt for å kaste hele vekta og kun fokusere på cm. For det er faktisk cm som synes. Selv om man går opp 2kg kan man gå ned i cm, for muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass.

Jeg legger ved en link til oppmuntringstråd ang hvorfor vi jenter er så voldsomt opptatt av det tallet....for det er ikke annet enn ett tall. Bruk energien på å glede dere over cm, bedret energinivå og alle de andre fordelene...så skal dere se at vekta begynner å gå nedover også (og kun bruk den en gang i uka....da er nemlig gleden enda større hvis det har blitt noe borte og ikke glem å måle).