God peil på blodsukker?
Håper en av dere kan mye om blodsukker... Dette er ingen normal case. Jeg har overhodet ingen lager av glykogen og har slitt med kjempe lavt blodsukker i lang tid nå. Fra 4 og ned til Rundt 2-2,5 på dagtid, men på kvelden og natten mellom 5-6. Blitt kjempe dårlig og ført til mange besvimelser. Uansett, når får man målt når blodsukkeret er på det laveste? Det som er annerledes enn hos andre virker det som er at sukkeret mitt øker fra kvelden etter siste måltid og utover fram til morgenen, altså da har jeg høyest, i motsetning til andre, som da har lavest. Legen sier noe om at det er pga null lager og at kroppen da tærer på seg selv om kvelden og natten og spiser av musklene. Nå må jeg spise hele tiden, kun en time mellom måltidene og samtidig skal sukkeret måles. Men de sliter med å finne ut når det er gjennomsnittlig lavest?
De sier jeg ikke har verken dia 1 eller 2. Men hvordan er det med dette reaktiv hypoglykemi. Skal sies at mine lager ikke bør være tomme pga sykdom, og disse lagrene av glykogen skal visst fylles opp igjen, derfor så hyppige måltider. Men om måltidet starter kl 12 og ferdig kl 12.30. Og sukkeret måles kl 13.00.. Da er det jo en time siden måltidet startet, men halv time siden ferdig. Om det måles 1,5 time etter måltidet er ferdig, er det jo to timer siden det startet, og da skal det være høyest har jeg lest. Hvordan er det om man måler det med en gang det er ferdig? Eller etter kvarter? Halv time? Jeg har ikke tilgang til måler selv, kun sykepleierne. Jeg får lite info fra legene før de vet hvordan dette henger sammen. Derfor spør jeg her. Håper noen kan hjelpe meg 
|