Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 19:58   #13
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

hei
Har lest noen plasser at han ikke mener det er nødvendig å trene for å gå ned i vekt, men jeg er avhengig av å trene 3-4 dager i uken. Vil dette ha negativ påvirkning på vektnedgangen eller vil det på sikt lønne seg?

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

[
Hva med å gå tur/sakte jogging? Har hund som jeg selvfølgelig må lufte, men også et dyrt treningsabonomang som min kjære mor betaler mot at jeg drar dit 3 ganger i uken.. hehe får gå på tredemøllen da?

De fleste lavkarbo filosofier mener at det ikke er nødvendig å trene for å gå ned i vekt, men de aller fleste anbefaler allikevel å få bevegd seg en halvtime i løpet av dagen. Skaldeman anbefaler også og gå turer når man føler man er i stand til det (når formen begynner å komme seg). Det var også på den måten han gikk ned sine siste kilo, han gikk en tur hver morgen før frokost (alt står i boka).

Noen opplever at vektnedgangen stopper opp/går saktere når de trener, men det som er viktig her er å bruke målebåndet aktivt og ikke bare vekta (dette skriver faktisk Skaldeman ganske mye om). Jeg trener en god del for jeg vil ikke bare være slank, men også i god form. Jeg vil oppnå definerte, stramme muskler og da nytter det ikke å bare spise seg ned i vekt. Jeg kjenner nok av folk som er slanke men ikke trener og de har både grevinnesleng, slaskemage og hengeræv

Husk at på lavkarbo så vil de fleste bygge muskler mye raskere enn på høykarbo. Jeg opplevde å få veldefinerte bein ganske så kjapt da jeg begynte på lavkarbo. Kutta trening en stund og fikk hengerompe, nå er jeg i full gang med styrketrening igjen og rompa har heva seg et par cm. Håper å få den opp et par cm til

Det som er viktig er trivsel, føler du for å trene så gjør det. Det er ikke bare kroppen som skal ha det bra men hodet også.

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

jeg trener 3 ganger i uka, er bare andre uka da hehe sist uke gikk jeg opp 200 gram etter trening, men denne uka har jeg bare gått ned...har trent mest styrke for jeg får det litt forsiktig med kondisjonen min hehehe

Det er helt vanlig at kroppen binder vann når man trener. Dette er fordi at man får små revner i muskulaturen (det er det som gjør at man blir støl, dess hardere trening, dess større revner, dess mer vondt ), disse fylles med væske til de gror og det er på den måten man bygger muskler.

Om vekta varierer med +/- 2 kg fra dag til dag skal man ikke bry seg om det. Det er bare vannvekt, det skal ganske mye til for å legge på seg 2 kg fettvekt på bare timer. Må nok spise en del karber i kombinasjon med mye fett for å få til det. Husk at salt binder mye vann i kroppen, kunstig søtning kan binde mye vann, syklusen har mye og si osv. Derfor er det viktig å prøve å ta fokuset litt vekk i fra vekta og ikke henge seg opp i daglige variasjoner. Husk også å bruke målbåndet. Mange får seg en overraskelse når de ser at vekta ikke har rørt seg, men de har allikevel minket i cm. Husk også at svært mange av de vektene vi har til hjemmebruk ikke nødvendigvis er 100% pålitelige.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat