Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 22:51   #16
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Tvunget til å avslutte kuren ...

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Det er derfor jeg skriver det jeg skriver, fordi at hun faktisk har fått beskjed om hva hun skal gjøre, akkurat slik som jeg har.... Jeg kommer aldri til å sette meg opp mot min leges råd, av den grunn at jeg har ikke utdannelsen til å kunne meg uttale meg om det han kan... Jeg mener overhodet ikke å være ekkel mot deg på noen måte, men som du også ser har dette vært et problem før hos vedkommende, å når det kommer tilbake igjen etter oppstartet kosthold, så ligger det selvfølgelig noe i det, akkurat som i min egen situasjon. En så fettholdig diett passer dessverre ikke for alle, DESSVERRE

Ingen problem

Jeg tålte fett dårlig før.. Men har ved hjelp av enzymer, taurine og bio gest (enzymer og galle ekstrakt) nå begynt å tåle fett bedre.

Har hatt varierende leververdier i et par år men aldri hatt utslag på andre prøver en alat/asat.

Fastlegen min lar i grunnen meg få gjøre det jeg vil. De fant ikke ut på sykehuset hva som er var galt med magen, ikke på haukeland heller. Men jeg har funnet ut av det selv Og jeg har funnet hva jeg kan gjør som behandler det (delvis vertfall).

Jeg kan nok mer enn fastlegen min på en del områder Han var ikke klar over hva taurin var.. (En aminosyre). Han spurte om jeg drakk alkohol eller brukte paracet og jeg holdt på å svare - eh.. jeg har lite glutathion fra før og vist jeg tar paracet lager kroppen enda mindre.. men jeg klarte å holde meg med å bare svare et eh.. nei

Jeg tok jevnlige blodprøver 1,5 mnd. Han var ikke kjempe bekymret fordi de andre var negative. Men hadde de fortsatt å øke i det tempoet de gjorde i begynnelsen så hadde han nok "gjort noe" Men som sagt så falt de igjen. Hva de er nå vet jeg ikke

Etter en del undersøking så kom jeg vel frem til selv at ALAT er en prøve som ikke nødvendigvis kommer fra lever men at andre reaksjoner i kroppen også kan gi forhøyet alat.