Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-11, 17:18   #18
ples
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Troms
ples er på en erverdig vei

Sv: Tvunget til å avslutte kuren ...

Det var mye interessante meninger og innskytelser her. Er kommet meg hjem fra sykehuset, og kommer helt klart til å ta legene på alvor!
For min del er det jo blitt konkludert at det er den fettholdige kosten som har ''skylden'' for at leververdiene mine er så høye. Har kun tatt et glass rødvin, og til sammen tre paracet etter jeg begynte på lchf igjen, og nivåene var også helt normale da de ble målt rett før jeg startet opp.

Jeg skal vurdere å starte opp med south beach dietten nå, og være veldig obs på det generelle fettinntaket, uansett hvordan fettmengde det er foreslått i en oppskrift.
South beach dietten brukte jeg som utgangspunkt etter jeg fødte mitt første barn for 6 år siden. Da gikk jeg ned hele 30kg på et halvt år!! Så den funker den også! Men den var litt tyngre å følge enn lchf kosten som jeg fulgte denne gangen, så det va grunnen til at jeg ikke valgte å begynne på den denne gangen.

Men nå er det minimalt med fett som teller for min del! Så fort levernivåene mine er nede på normalen, (eller ihvertfall rett om hjørnet av normalen) vil jeg få starte opp på medisinen igjen!!
Jeg har en veldig alvorlig og hissig type ms, så valget jeg har imellom å kunne gå, spise, snakke og skrive selv, og det å kutte ut fettet er LETT!
Dette skal gå bra, takk for mange interessante svar og menninger

ples er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under endring... Svar med sitat