Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-11, 19:53   #3
Kozemor
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Hva er grunnen til DIN overvekt?

Da jeg var yngere hadde jeg kraftig beinbyggning, men var slank og velltrent. I sommerhalvåret trente jeg fotball to dager i uken, og hadde kam omtrent annenhver helg, samt at jeg trente håndball en gang i uken. Vinterhalvåret var det motsatt. 2 dager med håndball pluss kamp, og en gang med fotball.

Så sluttet jeg på begge deler samtidig. Jeg fortsatte å spise som før.
Da jeg ble gravid som 18åring veide jeg 79 kilo. da svangerskapet var over veide jeg 102. Gikk ikke ned i ammeperioden i det hele tatt. Jeg ble alene med sønnen min. Fant en mann, flyttet sammen med ham og flyttet over halve norge for å være med ham. Etter halvannen mnd måtte jeg flytte ut. Mannen var ikke bra. Men jeg hadde ikke noen plass å dra, så jeg fant meg en leilighet i bygda der han bodde. Jeg var alene med en 1,5 år gammel gutt, i en liten bygd hvor jeg ikke kjente noen (ble jo kjent med noen etterhvert da) og uten noe familie rundt meg. Endte opp med angst og depresjoner. Hadde ikke så mye annet å gjøre om kvelden, annet enn å ete. endte opp i 114 kilo. Jeg fant så mannen i mitt liv og begynte i jobb i stall hvor jeg gikk ned til 95 kilo på kort tid. Men de kom fort på igjen. Dissa såkalte kjærlighetskiloene.
I september i fjor veide jeg 110 kilo. I romjula fikk jeg diagnosen diabetes type 2 og veide 106 kilo. Begynte på grete roede, gikk ned 2 kilo, men blodsukkeret gikk ikke ned nok. Hadde 3 uker uten noe mål og mening og de 2 kiloene kom på igjen.

Så begynte jeg på ketolyse, gikk ned 1,5 kilo de to første ukene. Nå er jeg på slutten av min 6 uke, og ligger på 103 kilo.... Og vil tydeligvis ikke lenger ned......Så da får man begynne å prøve ut å øke litt karber for å se om det hjelper. Kjenner jeg er litt frustrert for tiden. Jeg ville jo klare å regulere diabetesen med kosthold, så jeg slapp medisiner. Men det har jeg ikke klart. Medisiner er påbegynt.... Jeg har blitt sykemeldt fordi jeg var på god vei inn i den kjente veggen med hodet først og null energi. Har begynt å trene litt hver ukedag, litt hardere 2 ganger i uken. Går ikke ned cm heller......... Skal ikke være lett nei...

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat