Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-11, 13:20   #522
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Fikk beskjed av en vennine av meg som er modell (med en smashing kropp, og flateste magen du kan tenke deg) at man aldri bør ha karbs + protein sammen. f.eks hvis du skal ha pølse, skal du aldri spise brødet. vil du ha brødskive, aldri ha ost og proteinpålegg på men f.eks sylteteøy (karber). karber alene og proteiner alene med proteiner.

hun mente at kroppen ikke fordøyer maten så godt når man blander karber med proteiner. kan det være noe i dette? hun har vært superslank hele livet, og mener dette er hennes "hemmelighet". og at alle dietter er basert på dette. kan det stemme?

Dette har jeg hørt i fra et par på jobben også, de snakker heftig om det og at man aldri skal spise karber sammen med protein/fett, for det blir bare en "slush" i magen som kroppen ikke kan fordøye. Og spesielt ille er det å spise frukt/bær sammen med andre ting og da lurer jeg alltid å hvorfor de spiser masse tomat (og for den slags skyld andre grønnsaker) til fisken/kjøttet hver eneste lunch?

Har spurt mange ganger hvor de har denne informasjonen fra for jeg kunne tenkt meg å sjekke kildene på det. Det er vissnok en på kontoret, som forøvrig ikke jobber der lengre, som har lest en bok om det. Ingen kan gi meg navnet på denne boka, så hvis noen vet hva det dreier seg om skulle jeg gjerne likt å visst det.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat