Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-11, 19:11   #29
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Det er ikke enkelt å ikke bry seg om vekta, når en er 50 kilo overvektig, og har vært det i mange, mange år.Føler dette er min siste sjanse til å få orden på meg selv.Men jeg kan prøve.

Husk å bruke målbånd, det gir deg en mye bedre indikasjon på om du går ned!!!

Jeg vet alt om å være overvektig, har vært det siden jeg var barn (10-15 kg for mye) og var på det meste 35 kg overvektig så jeg har hatt mine stunder jeg også som har vært vanskelige. Og ja jeg forstår at det er vanskelig å ta vekk fokuset fra vekta, men som sagt den skvetter rundt for oss alle. Dessuten skaper det en stressfaktor dersom du hele veien går på den vekta og blir deppa for at det går opp og ned. Stress er ikke bra for vekta, stresser du tviholder kroppen på vekta og det blir vanskelig å gå ned uansett hvor riktig du gjør ting. Om så er, få profesjonell hjelp rundt vektproblemene dine, det fikk jeg og uten det hadde jeg nok fortsatt vært 35 kg overvektig,

Men tro du meg, det er mye enklere dersom du klarer å få fokuset bort fra vekta. Du har ikke holdt på så lenge, men prøv heller å fokusere på alt det positive med dette kostholdet, alt det gode du kan spise og at det mest sannsynlig gjør veldig godt for helsa di selv om du ikke mister så mye vekt. Dessuten er det viktig å være ærlig med seg selv og faktisk se på om du spiser riktig. Bruk diett.no aktivt til og begynne med og før inn absolutt alt du spiser. Kanskje blir du overrasket over hva du egentlig får i deg. Det er faktisk viktig å få i seg nok mat, selv om vi i alle år har blitt tutet ørene fulle at mengdekontroll er det som teller.

Ikke gi opp, prøv å være tro mot kostholdet så løsner det nok. Begynn gjerne å luk ut mest mulig partystoppere for en periode i hvertfall. Lykke til dette går nok bra

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat