Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-11, 09:39   #1
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Is Sugar Toxic - New York Times

Snubla over en artikkel i New York times som egentlig "kort" oppsummerer mye av det både Dr. Malcolm Kendrick og Gary Taubes snakker om i sine bøker.

Om man har litt tid (og ikke er redd for engelsk) så er dette en grei måte å få seg en liten oppsummering av krangelen som har foregått mellom fetthatere (Keys, Joslin etc.) og sukkerhatere (Emerson, Yudkin etc.) siden 1950-tallet.

Det er også en link til en forelesning av Robert Lustig øverst i saken.

Festlig nok så fant jeg denne saken fordi Neil Gaiman re-tweetet den.... så det er nok mange som har snubla innom denne saken det siste døgnet.

Edit: Doh.... så plutselig at det er godeste Gary Taubes som har skrevet artikkelen *facepalm*
Jaja, det forklarer hvorfor den var så bra og full av fakta

Edit: Slenger inn linken her, selv om Supera har gjort det under. Blir kanskje mindre forvirrende når man leser førsteposten
http://www.nytimes.com/2011/04/17/ma...pagewanted=all

Sist redigert av Fjasnissen : 19-04-11 kl 12:24. Årsak: Glemte linken gitt
Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat