Opprinnelig lagt inn av Iset
Er jeg et unikum, kanskje?
Nei, det er du ikke! (eller jo, det er du vel, men ikke i dette tilfellet ). Hele kroppen min fungerer MYE bedre på lavkarbo. Menstruasjonssyklus, humørsvigninger (når jeg spiser karber har jeg humørsvigninger konstant, det har jeg IKKE på lavkarbo), det virker som om hormoner og slikt kommer i balanse, for huden min klarner opp med en gang og blir helt plettfri. Hver gang jeg har sprukket og spist karbo har jeg fått hissige, røde kviser og fet hud!
Dette er akkurat som de som sier at man blir "svak og viljeløs" , og at hjernen ikke yter maks: Jeg var nå i ketose når jeg leste til muntlig eksamen, da fikk jeg konsentrert meg mye bedre, og karakteren ble deretter!
I tillegg sover jeg bedre, og trenger mindre søvn enn vanlig. Er heller ikke trøtt om ettermiddagene lenger.
Er så lei av at folk som aldri har gått på lavkarbo skal drive å fortelle oss hvor fælt det er. 
Og å bare henvise til div. undersøkelser er ikke godt nok. Hvis man skal gjøre det får man versågod fortelle detaljert hva slags undersøkelse dette dreier seg om. Det finnes masse undersøkelser som taler mot lavkarbo, og en rekke som taler for. I Atkins-boka står det jo en god del om dette.
Og apropos ernæringseksperter: I boka "7 slankekurer som virker" går Maria Thomessen, en av norges mest kjente ernæringsfysiologer, god for Atkinsdietten (som i boka går under navnet fett-dietten).
|