Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 13:38   #27
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt
Talking

Sv: Hva savner dere mest? Og hvordan erstatter dere det?

Jeg savner å tygge på noe hardt! Brødskalker, knekkebrød og gulrot, f.eks.

Noen ganger spiser jeg selleristang, som gir litt av tyggemotstanden jeg savner. Og så har jeg pleid å ta litt nøtter eller mandler etter måltidet for å få tygge på noe litt hardt, men det kutter jeg ut fra og med denne uken fordi det ser ut til å være en "partystopper" for meg.

Jeg har samme erfaring som flere andre har nevnt her: Det som før smakte godt, smaker både for søtt og for syntetisk nå. Så det er ikke noe stort offer å droppe f.eks. vanlig sjokolade eller kaker.

Brød kan jeg kanskje aldri spise igjen, fordi jeg får "tenning" på det - som en alkoholiker. Men det finnes verre skjebner enn det; jeg er bare glad for å ha funnet lavkarbokostholdet som har gitt meg mindre smerter og bedre helse! Og på sikt, håper jeg, varig lavere vekt.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat