Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 19:17   #1
Mika27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Mika27 er på en erverdig vei

Legen ringte akkurat: Farlig høyt kolesterol

Klokken 17.30 var jeg i påskemodus. Hadde akkurat handlet inn god påskemat og i full gang med å lage lavkarbo biscotti.
Legen ringer og forteller meg at jeg har 7,9 i kolesterolverdier. Jeg har en mor og far som har høyt kolesterol, men har klart å holde det i sjakk selv. Da gjerne ved å spise lite fett og gjerne mye karbo i form av brød, ferdigretter osv.
Desverre var samtalen kort og jeg fikk ingen mer utdypning av gode og dårlige verdier.
Dette kan jeg få etter påske. Hun ønsket en drastisk kostholdsendring. Evt medisiner. Og at jeg snakket med en ernæringsfysiolog. Bort med alt mettet fett. Og inn med mye av det jeg spiser på lavkarbo fra før av som nøtter, grønnsaker, fisk osv.

Jeg er slank og trener 3 ganger i uken. Lavkarbo har vært min løsning på grunn av mage/tarmproblemer. Det har vært så deilig å spise god mat med bacon, oster etc. Må dette ut? Orker ikke tanken på vanlig brød og magerost. Salat med mager dressing (usj).

Reiser på hyttetur i morgen og er litt redd for helsa og ingen lege/ernæringsfysiolog å snakke med nå i påsken.

Setter pris på svar.

Mika27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat