Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 22:50   #1
HappyMe
Medlem

HappyMe sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 35
HappyMe er på en erverdig vei

Jeg må spise mer fett ...

Her i huset har vi et merkelig sammensetning av kosthold. Hun ene, som sammen med meg er mest glad i å lage mat, følger VGs Vektklubb. Det vil si, magre produkter, lite fett og ellers variert næringsinnhold. Hun andre er "tynnfeit", som jeg kaller de som kan spise absolutt hva de vil uten å legge på seg. Hun spiser mer sukker på en uke en de fleste her gjør på et år. Og så er det meg, som holder meg til så lite karbohydrater som mulig.
Vi spiser vanligvis felles middag, der jeg har valgt bort ris, poteter og pasta til fordel for ekstra grønnsaker som stekt sopp og lignende.
Men jeg merker at jeg sitter igjen med et søtsug etter middagene og ikke helt den metthetsfølelsen jeg ønsker, og som jeg vet skal være der under lavkarbo.
Har dere noen forslag til hvordan jeg enkelt kan spise mer fett? Middagene består vanligvis av stekt kylling eller kjøttdeig i ulike varianter.

Per dags dato har vi ikke stekeovn, siden den eksploderte da jeg for noen uker siden lagde lavkarbo-focaccia (uups), så helst ideer som er utenom gratinering/ovnsbaking. Men om du har noen oppskrifter man bare ikke kan gå glipp av, skriv dem gjerne ned, jeg er jo ikke ovnløs for alltid

Takk for tips på forhånd!