Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 23:20   #8
Nero
Medlem

Nero sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Nero er på en erverdig vei

Sv: Legen ringte akkurat: Farlig høyt kolesterol

Vi er omtrent i samme båt...

Jeg sjekket kolesterolet etter 6 måneder på ketolysekuren og hadde hele 9.7 i totalkolesterol

Min far og 4 tanter/onkler har hatt hjerteproblemer, så vi har genetisk høyt kolesterol i familien.
Ergrer meg grønn over at jeg ikke sjekket kolesterolet før jeg startet med ketolyse.

Har lest og lest om temaet. De lærde strides og jeg blir så usikker.........jeg turte ikke annet enn å gjøre endringer.

Har valgt å takke nei til kolesterolsenkende medisiner i første omgang.

Har kuttet all fett og lever nå ala Lindberg. Ble forferdelig sulten i starten, men det går bedre nå.

Har ikke gått ned noe den siste måneden etter kosthold-omlegging, men er iallfall glad for at jeg ikke har gått opp i vekt igjen (gikk ned rundt 10 kilo på ketolyse).

Jeg går nå en times tur 3 ganger i uka og spiser forferdelig sunt!

Ny sjekk av kolesterol i juni. Har det gått ned, har jeg lykkes. Men jeg vil be legen min om å ta en gen-test for å se om jeg virkelig har arvet det høye kolesterolet eller om det rett og slett var alt fettet som økte det til værs...
Hvis det har gått ned, har jeg avverget å leve på statiner resten av livet - slik han anbefalte.

Ta tak i det etter påske. Kos deg i påsken

VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat