Sv: Aprilskravletråden 30+
Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.
Jeg har hjertesorg og veksler mellom ingen matlyst og lyst til å spise alt som jeg ikke kan spise. Har lyst på ostepop. Har også lyst å bare legge meg ned i senga og være der. Bare la meg sjøl syns synd på meg sjøl. Noen som har et godt tips til å få det til å gjøre mindre vondt??
Tenk på at sorg er nødvendig. Hvis det ikke hadde gjordt vondt å skilles fra mennesker vi brydde oss om ville vi bare flytt videre ved første fartsdump. Vi ville ikke blitt par, familier eller vennegjenger. På et vis er seperasjonssmerte limet mellom mennesker.
Det finnes mange måter å unngå sorg på. Problemet er at man da fortsetter å bære den med seg. Da dukker den opp når det ikke passer og kan påvirke hvordan vi lever og møter nye mennesker. Bedre å stå i den og komme seg gjennom. Det kan man vokse på.
Når det er som værts kan det hjelpe å gå rett inn og kjenne på alt sammen - stå i det mest intense til det roer seg. Det er vondt, men godt å kjenne at intensiteten gir seg relativt raskt. Det demper også på sikt.
Men pause er det lov å ta! 

Første mål: under 100
|