Sv: Legen ringte akkurat: Farlig høyt kolesterol
Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.
Ser den, å det var aldri ment som et angrep på noen. Men det er kjempe skummelt å gi konkrete råd når man ikke har medisinsk bakrund, skjønner? Når noen skriver slike innlegg så svarer, jeg som regel, "hør på legen din". Da syns jeg det er farlig å gi konkrete råd, som at man skal fortsette med det man driver med. Som noen her inne vet har jeg alvorlige lever problemer, å hadde jeg fortsatt på ketolyse, kunne jeg blitt innlagt innen kort tid, så det er dessverre ikke alle som takler alt fettet i kosten. Som sagt, det var ALDRI ment som et person angrep, men vi har kun et liv, en kropp og en helse, å det er så ekstremt viktig at trådstarter ikke blir sykere... Det er vi vel alle enig i? 
Du er nødt til å sette deg litt mer inn i denne debatten, før du går inn og motsier alle som svarer her. Vi svarer ikke her fordi vi leker leger, men mange av oss har faktisk lest bøker, snakket med, vært på forelesninger og samarbeider med leger som forteller en helt annen historie om kolesterol.
Visste du forresten at leger får 12 timer undervisning om kosthold under hele utdannelsen sin? De fleste leger vet like mye om kosthold som "mannen i gata", de har fått samme opplæring som deg om meg om kosthold, de har fått samme informasjon fra tabloidpressen om kosthold og hørt på akkurat de samme mytene om kosthold. Så når vi refererer til fagfolk og leger som faktisk har satt seg skikkelig inn i temaet kosthold og kolesterol, så er det gode råd som er verdt å ta til seg og sjekke videre.
|