Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-11, 17:01   #46
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Når jeg trente mer enn litt yoga og noen få turer i uka, så stoppet vekt tapet opp! Jeg ble heller ikke noe mindre i cm... Når jeg sluttet å trene så mye, ja da begynte vekten å gå nedover igjen... Kjempe merkelig..

Finnes ikke merkelig i det hele tatt, forklaringen er som følger:

Sitat:

Man kan ofte se at man legger på seg i begynnelsen når man starter å trene. Og det kan være svært demotiverende hvis ett av dine treningsmål er å gå ned i vekt. Dersom du øker i vekt er det sjelden fordi du legger på deg fett, men langt oftere fordi du samler opp karbohydrater (sukker) i kroppen til å begynne med. For hvert gram sukker lagrer kroppen også tre gram vann. Dette kan gi ei total vektøkning på et kilo. I tillegg kan enda mer vann samles opp fordi dine muskler blir trenet og blir litt "sliten". Når dine muskler er ømme økes vannoppsamlingen i kroppen. I tillegg vil din kropp ganske hurtig øke produksjonen av blod for å møte de økte treningskravene. Det kan fort bli 1-2 liter blod ekstra dersom du går fra inaktiv til aktiv. Det tar 6-8 uker med jevn trening før musklene dine begynner å utvikles på grunn av den økte belastningen. Dersom du trener hardt kan du legge på deg ganske mange kilo med muskelmasse i løpet av de følgende uker og måneder. Hvis du trener moderat, vil oppbyggingen av muskler vanligvis stoppe etter 3-4 måneder. Hvis du trener lett, vil muskeloppbyggingen stoppe igjen ganske fort. Muskelmassen vedlikeholdes gjennom trening.

HEr finner du hele artikkelen og her er en tråd og to.

Tenker nok det at de fleste gir opp alt for raskt når det gjelder trening akkurat som mange gjør med lavkarbo. Får de ikke umiddelbar virkning gir de opp. Etter hva denne artikkelen sier kan det ta opp til 8 uker før kroppen har vent seg til treningen og jeg vil tro de fleste gir opp lenge før det dersom vekta stagnerer, uten tanke på at moderat trening også har andre helseeffekter. Akkurat som et lavkarbokosthold ikke bare handler om å gå ned i vekt men også å få bukt med andre helseproblemer.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat