Sv: De tre viktige faktorene for varig vektnedgang
Berghite : Etter egne forsøk og erfaringer kan jeg ganske sikkert, ikke helt såklart, si at det ikke er fettmengden du sliter med. Har inntatt så mye som over 9000kcal daglig, i ei uke, var "fett-kvalm" så å si hele tida og matlei som fy, men pakka i meg.. gikk ned 0.8kg den uka. Var etter ei uke der jeg bare gikk ne 0.3kg og jeg følte jeg hadde spist lite, så derfor testa jeg det. Ukene etter har jeg ligget på alt fra 4000-6000kcal daglig og har hatt en nedgang på 0.5kg begge ukene, men har trent veldig mye disse to ukene (nesten 900min på to uker, er vel 15timer om jeg ikke tenker HELT feil) har også vært veldig streng med målinga av tid, og har ikke tatt med "hviletid" mellom set på styrketrening osv. har dog tatt med uttøying hver økt, noe som tilsvarer 10-20min pr. økt. Uke 1 og uke 2 lå jeg på 2-2.5k kcal på ketolyse.. da var jeg konstant sulten og det skal man jo ikke være.
Jeg lurer på hvorfor jeg ikke går ned mer.. ser en god del folk som mister 10-15-20-25kg på 6uker +- på ketolyse.. har vært veldig strikt med karbsa, og nå trener jeg som en helt også.. har prøvd å gått ned i vekt mange ganger før, og jeg har lest at dette kan være en faktor, da kroppen har vent seg til en viss svingning i vekta, men blir "sint" når den er på bunnen av denne kurven.
Noen som har noen forklaring på hvorfor kroppen min syns det er jævlig ålreit å gå ned "bare" ett halvt kilo i uka ? :P som sagt.. har prøvd veldig forskjellige tilnærminger, både med trening og antall kcal.. men 1/2kilo virker som å være det gyldne snittet..

|