Tråd: Natriummangel
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-11, 20:24   #30
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Natriummangel

Hahaha! Javisst, jeg mener mju! Men på macen gjør mine forsøk på å få den fram at firefox legger seg ned i bakgrunnen og visse andre rariteter.

Jeg skylder fortsatt på solstikk!

Kalsium balansen i blod vs ben reguleres bedre ved trening med motstand og riktig d-vitamin nivå. I Norge har altfor mange damer sprø ben, og like fullt spiser de samme damene melkeprodukter (kanskje de er bare lette?) og tar forsvinnende lite d-vitamin (en skje tran er 7,5 mju husker jeg riktig) og spiser kalktilskudd som legen anbefaler (som min farmor) uten at det ser ut til å hjelpe.

Jeg må slå opp mer for å huske sikkert, men mener at ved balanse i kalkstoffskifte, vil tilskudd ikke bidra med noe positivt, man bygger ikke opp noe lager, istedet må kroppen bruke ressurser på å håndtere tilskuddet.

De litt mer alternative mener at kalsiumtilskudd i tillegg er negativt for revmatiske lidelser (som omfatter 85 % av slekta mi ellers, ikke vanskelig prioritering for meg, mao).

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat