Tråd: Natriummangel
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-11, 20:44   #32
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Natriummangel

Jeg vet ikke om kalsium har blitt målt. Det ble i hvert fall ikke målt ved siste sjekk (da var det bare sjekk i forhold til diabetes, stoffskifte og kolestrol, men D-vit og natrium ble tatt med siden jeg hadde hatt mangler tidligere). Nå prøvde jeg å finne prøvesvarene fra graviditeten, men de lå ikke med de andre graviditetspapirene så jeg vet rett og slett ikke. Men det som var av unormale verdier på graviditetsprøvene var (utenom D og natrium) at jeg hadde forøyet nivå av hvite blodlegemer. Dette ble aldri sjekket videre, og legen var ikke bekymret for det (sikkert bare en forkjølelse som han så kjekt skrev på papiret, enda jeg ikke hadde vært forkjølet ...). Jeg skal også ha prøver fra Lindbergklinikken tatt i mai 2009, men finner ikke dem heller. Da var de "unormale" verdiene C-peptid, jern, D-vit og B12. Startet da med metformin (går ikke på det nå, fastlegen skriver det ikke ut fordi jeg ikke har fullutviklet diabetes 2 på tross av et fastende blodsukker på 6.7 og en 2-timersverdi på 10.9), jerntilskudd, D-vit tilskudd og triobe. Etter 3-4 måneder ble status på disse målt igjen, og da var B12 på akseptabelt nivå, jern var nesten akseptabelt og D-vit var forbedret men ikke akseptabelt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat