Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-11, 19:03   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det bortkastet?

Lavkarboøl smaker jo lettere skvip ... (Synes jeg i alle fall, selv om det er greit til nøds). Jeg tenker nok ellers ganske likt som Timich, men han bør kanskje unngå å være i ketose i hvert fall. Det er MYE karbohydrater i vanlig øl i forhold til mengden, og å falle inn og ut av ketose med annet enn for mye grønnsaker eller annen lavglykemisk mat kan nok gi kroppen et lite sjokk fra gang til gang, da det å bevege seg ut og inn av ketose i utgangspunktet ikke bør være et større problem, så framt man ikke gir kroppen stadige og plutselige "overdoser" med raske karbohydater, hvor f.eks vanlig øl kommer inn.
Men igjen er jo dette opp til han. Jeg tror nok ganske mange som legger om kostholdet har noen forbehold de holder blodfast på i starten, som etterhvert viser seg å bli mindre viktige. Jeg trodde vel selv aldri at jeg skulle gi opp f.eks øl, som om noe kanskje er det eneste jeg savner noe særlig, men etter en langsom omlegging kjente jeg fort konsekvensene av å "ødelegge opplegget", og la ølet på hylla.
Ellers vet jeg at Guinnes Draught har litt mindre karbohydrater enn vanlig pilsener, f.eks. Og om det bare er snakk om en dag i uka, så kan du jo tipse om å spise litt salt og fet spekemat/pølser til ølen (hvilket jo er en fortreffelig kombo!) for å dempe litt av blodsukkerstigninga, og ikke minst så hjelper det litt på fyllesyka dagen derpå, som for mange er en kjent felle for å tryne i karbofella ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat