Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-11, 09:33   #1
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jeg har hatt to ostehøvler som jeg har vært fornøyd med. Det ene var en Synnøve ostehøvel som forsvant under forrige flytting. Den andre er den som jeg kaller for brunostehøvelen (vet ikke hvorfor, for jeg har aldri brukt den til brunost ). Det er en ostehøvel med riller og treskaft. Nå har denne hengt sammen i strikk og binders (dvs gul gaffatape) ganske lenge, og det har sågar begynt å drysse litt rust histen og pisten. Problemet mitt er at jeg finner ingen god ostehøvel noe sted. Jeg har kjøpt 3 ulike den siste tiden og alle er like dårlige, osten ruller og krøller seg og jeg må bruke blind vold for å få en nogenlunde hel osteskive.

Er det noen som vet hvor man kan oppdrive osthøvel med riller eller Synnøveostehøvel (finnes disse fortsatt?) i Oslo? Evt. er det noen som har en god ostehøvel å anbefale som egner seg til oster som norvegia, jarlsberg, synnøve gulost o.l. ?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat