Sv: "Sunniva ble dårlig av lavkarbo"
Høh! Denne måtte jeg le litt av da jeg lest den. Hvis man i utangspunktet spiser lchf og så sper på med brød og annen karbomat så blir det plutselig "hchf" - både høyt på karboinnhold og fettinnhold. Det er jo ikke noe rart man legger på seg mer enn man tok av da...
Og så har de klart å skremme ut en helsesøster fra Drammen og en teknikktrener for skiløpere til å kommentere. Da er det ganske tynt, disse står nok laaangt ned på ønskelista over kommentatorer selv om det er NRK Østafjells som har laget saken. Full av slurvefeil er den også, ref det "begrensede kaloriinntaket" som består av rømme, bacon og ost...
Og det at et lavkarbokosthold er "-Uaktuelt for skiløpere" er jo beviselig feil, minner om han Bjørn Ferry - lavkarboentusiast og i verdenstoppen i skiskyting.
Konklusjonen blir uansett at lavkarbo nok ikke passer like godt for alle, det er avhengig av genetisk disposisjon. Og så er det ikke en "diett" som man slutter med etter at man har nådd målet sitt.
Selv har jeg aldri hatt så mye overskudd til trening som etter at jeg begynte med lavkarbo!

|