Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-11, 17:19   #54
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Barn trenger ikke litt av alt, de trenger ren mat, godt med fett og nok protein til å vokse og bygge de musklene de trenger. Karbohydrater fra grønnsaker og bær holder i massevis og ingen snakker om at barnet skal være i ketose i det hele tatt.

Denne diskusjonen har vi hatt før, og jeg skal ikke engasjere meg i denne tråde også
MEN jeg ville ikke kun gitt karbohydrater fra grønnskaer og bær til et lite barn i vekst. Jeg har før etterspurt forskningen som viser til at dette er nok for et barn i vekst, uten at noen har klart i komme med en eneste referanse.
Fedon Lindberg er den eneste som har engasjert seg i barns kosthold. Boken heter barn i balanse. Man kan til og med gi barn poteter uten at de blir fete!
Jeg fungerer ikke på et kosthold med karbohydrater kun fra bær og grønnsaker, men ligger på ca 60-70 gram om dagen. Min datter spiser det samme som meg. Hun får tilbud om brød, med liker det ikke, så da blir det kun pålegg. Også får hun havregrøt til frokost med cc i.
Alt med måte, både den ene og den andre veien tenker jeg

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat