Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-11, 18:43   #19
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fra Ketolyse til Skaldeman? Stusser litt her

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Dette med 3 gram karbo pr måltid er først og fremst for de som står fast på vekta, veier veldig mye eller som er insulinresistente f.eks. Det viktigste for Skaldeman er den prosentvise andelen; minst 70% fett, max 5% karbo og resten protein. Man skal spise seg mett, ikke stappmett. Han har laget ulike gram-tabeller man kan holde seg til i forhold til mengde mat, emn det er denne %-brøken som ligger bak. De som veier 50+ elle som står fast på vekta kan gå for 75% fett (ca), og gjerne omtrent 0 karbo, og kun animalsk kost med grønne blader til pynt. Men ikke alle trenger like strang kost. Det anbefales å lese bøkene, vanskelig å forklare alt i et lite innlegg her, men håper dette hjelp litt Jeg ligger stort sett under 3% karbo lett om dagen.

Spiser omelett både med fløte og smør, ost og skinke f.eks. til frokost, protein med litt grønt/brokkoli etc. til middag og ev. rester eller ost og spekemat/oliven til kvelds

Blir ikke spekemat veldig salt? Synes spekemat er godt, men tør ikke spise det, for er redd for å få i meg for mye salt, slik at vannet binder seg.