Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-11, 18:59   #3
mats_
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
mats_ har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Hvor ofte kan man intervalltrene?

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Det kommer vel helt an å hvor godt kroppen din tåler trening?

Trener intervall minst 5 ganger i uka. I noen perioder hver eneste dag. Og jeg begynner å bli gammel Da jeg var aktiv basketballspiller trente jeg to ganger hver dag (a 1.5 - 3 timer), uten annen bieffekt enn masse energi. Hadde et kobbel av "fagfolk" rundt oss, og ingen sa noe om at det ikke er bra å trene så mye. Hvor har du det fra?

Når jeg er i ketose opplever jeg å tåle trening enda bedre. Men det er ikke sikkert din kropp reagerer likt, så dette må du bare prøve selv. Så lenge du ikke blir så sliten at du blir syk (gjerne influensasymptomer), kan du bare trene i vei!

Yepp, skal ekstreme mengder trening over lang tid (ikke bare noen mnd.. snakk om halvår-flere år) før man merker at man er overtrent.
Mange bruker ordet overtrent i forbindelse med at man er dårlig trent og at man noen ganger kan føle seg helt ødelagt.. er i de aller fleste tilfeller belastningsskader og ikke overtrening.
Tror ikke du skal være spesielt redd for belastningsskader ved intervall heller, om du ikke er veldig tung og veldig dårlig trent, som meg :P men da kan man jo gjøre intervall på elipsemaskin, sykkel eller romaskin istede

mats_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ket Svar med sitat