Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-11, 19:47   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Sunniva ble dårlig av lavkarbo"

Det er så typisk: "Da hun sluttet [på dietten] gikk hun opp 40". Det er da for svarte en kjennsgjerning at dersom man går tilbake til å spise som før går man opp igjen, det være seg lavkarbo, lavkalori, pulverkurer eller whatever. Og så bruker man det som et argument for at det er noe galt med dietten? De kunne jo ha laget storsak av GR fantastene som gikk ned 30 kilo for så å gå opp 40 kilo etter endt "kur". Det er sikkert mange av disse som spiste for lite og hadde lite energi og svingende blodsukker mens de gikk ned. Men det er ikke noe galt med dietten da, nei ...

Poenget er vel at man må kjenne sin kropp og hva som fungerer best for en selv. Nå tåler jeg ketogent kosthold helt fint. Da jeg gikk på ketogent kosthold for 2-3 år siden var jeg i en helt annen livssituasjon og taklet det ikke spesielt godt. Vel, da gikk jeg bare over til Lutz og deretter Fedon. Verre enn det er det ikke ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat