Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 08:29   #36
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hehe Vi er i det minste enige om at det er en brunosthøvel, da!

Det har kanskje mest å gjøre med at jeg haaaater å få brunostrester (spesifikt: geitostsmak) på hvitosten. Så dermed; en høvel til hver ost

Jeg har ikke spist brunost på flere år, så det problemet har ikke jeg Men jeg har alltid kalt ostehøvler med riller for brunosthøvel da ... Selv om jeg ikke kunne tenke meg å bruke en slik en til brunost. Da blir jo skivene altfor tykke (Brunostskiver må være tynne, hvitostskiver skal være tykke)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men Cyan, trodde ikke det var riller på Synnøvehøvelen, er det det da?

Sånn ser min ut (omtrent, ikke mitt bilde), mener den er lik Synnøve sin:

Det stemmer. Ingen riller, men det er en god ostehøvel likevel

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Synnøve Finden ostehøvel er den samme som Fiskars sin, jeg har begge to og de er helt like.
Men den sorte som er avbildet i en link på førset side (som jeg forøvrig har kommentert tidligere) er kjempe bra.
Det er en ganske ny produsert høvel, som er laget etter malen på en med treskaft.

Da tror jeg at jeg går for den altså, for de med treskaft er jo så god

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Selv holder jeg en knapp på den danske ostehøvelen jeg, med tråd

Nei fysj, de syns jeg er vonde

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat