Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...
Ikke vær så streng mot deg selv, Nerthus! Ingen, INGEN er perfekte!
Du har satt fingeren på noe som begynner å bli et problem for deg, og det er jo en kjent sak at første steget mot endring er anerkjennelse, så klapp deg selv på skuldra og berøm deg selv for at du har kommet så langt!
Når det kommer til kosthold så har jeg vel egentlig trua på en langsom tilnærming til det optimale enn cold turkey, ikke sikkert det funker for alle, noen foretrekker kanskje å slutte på dagen og bite tenna sammen. Jeg er ikke så veldig machocistisk av meg, og har en følelse av at det er ikke du heller. 
Hva med å begynne i dag eller i morra med å spise en ordentlig ren lchf-frokost? Bare det, liksom? Har du fortsatt kake/godteri i huset, spis det om du har lyst, men tillat deg selv både å vurdere det før du spiser det, og ikke minst la det være greit om du i så fall velger å gjøre det. Å ha lyst til å gjøre det er en gyldig grunn, å VIRKELIG ABSOLUTT HIMMELROPENDE MÅTTE det ikke fullt så gyldig ... 
Poenget, ta en dag av gangen, tilgi deg selv der du kommer til kort og berøm deg selv for det du gjør riktig.
Vi er jo i en ganske lik situasjon med tanke på sykdom har jeg inntrykket av, og jeg har hatt det sånn i snart tre år nå, og selv om jeg til vanlig er superflink med kostholdet så i blant så bikker jeg litt under den "men det er jo lovlig", og det har jeg gjort særlig i det siste med alt som skjer med utredninger og sånn igjen. Ikke voldsomme mengder, men en cavaliér her, en atkinsbar der, og jeg opplever det samme som deg -det tar fra meg matlysten.
Du gir så mange omsorgsfulle og gjennomtenkte råd her inne, så rett det mot deg selv. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|