Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 19:33   #43
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Referanseverdier for hypotherose-behandling

Har sprunget ned dørene hos legen i det siste. Har ikke følt meg bra. Legen har utelukket via blodprøver at det er noe revmatisk og hun nekter å tro at mine problemer kan være knyttet til stoffskiftet eller slitne binyrer "som ikke finnes".
Var på sykehuset i går til kontroll med diabetesen min. Fikk masse skryt fordi lavkarbo gjør kroppen min godt. Hun slo full alarm da jeg forklarte hvordan jeg har slitt mer og mer de senere månedene, selv om jeg sa jeg trodde dette ikke hadde med diabetes å gjøre, men at det var knyttet til stoffskiftet.
Overlegen som undersøkte meg + hun HØRTE på hvordan jeg føler meg, sendte meg rett til ultralyd. Der ble det konstantert at høyre side er blitt markant større og at jeg har fått en drøy cm stor knute på venstre side. Det ble tatt bopsi av knuten, men de er visst vanligvis godartede, så jeg er ikke så veldig bekymret. Men det var rett og slett godt å treffe noen som HØRTE meg og forstod at en hals som føles trangere bør sjekkes.
Videre mener hun at jeg mest sannsynlig reagerer på Levaksinene. De første vondt`ene mine ble plagsomme i november/desember, og jeg sjokkøkte Levaksinen 10.november.
Jeg ble skikkelig syk etter neste økning 24.mars.
Blodprøvene mine sier jeg har for lavt stoffskifte og at jeg trenger mer Levaksin, men kroppen min sier jeg har en overdose i kroppen.
Fikk beskjed om å hangle meg gjennom et par uker til. Er jeg ikke bedre, eller blir verre, så skal jeg kutte ut en tablett pr.uke......
Men da blir jo stoffskiftet mitt enda lavere.....
Jeg har tatt spyttprøver, og ifølge legen er disse helt normale De er testet ved Aker.

Kortisol klokken 08.00 4,3 (referanseområde 3,5 - 27 )
Kortisol klokken 22.00 2,5 (referanseområde < 6,0)

På Sojas Stoffskifteforum sier de at binyrene mine er slitne utfra disse prøvene.
Jeg har bestilt meg time ved Arendal Helsecenter, og håper jeg kan få hjelp hos en lege som er villig til å tenke utenfor boksen.