Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 21:46   #1
Anyone
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Anyone er på en erverdig vei

Er mye proteiner i kosten vanndrivende?

Jeg følger ingen spes lavkarbodiett, men har prøvd å kutte ned på kh og øke proteinmengden i håp om å gå ned i vekt. Har tidligere erfart at jeg har vanskelig for å gå ned i vekt med bare å telle kalorier (da har også kosten vært rik p kh og hatt lite proteiner).

Jeg gikk ned noen kg de to ukene før påske. Og har fortsatt etter påske.

Jeg spiser havregrøt (av 1 dl havregryn) til frokost. Salat med kjøtt/fisk/egg til lunsj, fisk/kjøtt med grønnsaker og max en halv potet til middag. Og kvelds blir en halv cottage cheese med 2 små teskjeer syltetøy på.
(Før spiste jeg to skiver brød med pålegg til frokost og lunsj, vanlig middag med potet, pasta eller ris til og 3 knekkebrød med pålegg til kvelds. Og i tillegg 2-3 frukter pr dag.)

Men det jeg merker når jeg spiser sånn er at jeg springer jo på do i ett sett. Jeg er jo konstant tissetrengt, og det uten at jeg drikker noe mer enn vanlig (er lite flink å huske på å drikke). Og så lukter urinen merkelig. Den har ikke luktet sånn før og ikke kan jeg si hva lukten minner om heller.
Kan dette ha noe med at jeg har økt mengden protein i kosten?

(Før spiste jeg to skiver brød med pålegg til frokost og lunsj, vanlig middag med potet, pasta eller ris til og 3 knekkebrød med pålegg til kvelds. Og i tillegg 2-3 frukter pr dag.)

Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat