Sv: Er mye proteiner i kosten vanndrivende?
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Jeg beklager om jeg istedet for å svare ordentlig på spørsmålet ditt henger meg mer opp i sammensetningen av maten din. Det skyldes i stor grad omsorgsinstinktet mitt 
Du kutter to av tre makronæringsstoffer i kostholdet ditt for å gå ned i vekt - og det bekymrer meg. Karbohydrater VET vi nå ikke er nødvendige/essensielle for kroppen, men protein og fett ER faktisk det.
For å oppta vitaminer og mineraler som er fettløselige må du faktisk spise fett... I tillegg - tar du noe kosttilskudd? Du står i fare for å få underskudd på en del vital næring - og selv om du oppnår vektnedgang blir jeg da bekymret for helsen din Håper du forstår bakgrunnen for mine kommentarer vedrørende hvordan du spiser...
PSMF er anbefalt maks i en uke for å kickstarte vekttap, deretter går noen over til vanlig lavkalori med karbo, andre velger da lavkarbo. Mye protein - MEST protein er belastende for nyrene - og hvis man kan spise mer balansert uten å stresse kroppen så synes jeg det er å foretrekke.
Det er helt greit.
Jeg føler jo at jeg driver å roter borti noe jeg ikke helt kan, så alle råd teas imot.
Det er vel mange år med div lavkalori dietter som gjør at jeg nok har litt "fettfobi" og ikke helt tror på at jeg kan gå ned i vekt med å spise mer fett.
|