Sv: Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ...
Jeg føler med deg Nerthus, sliter med mye av det samme. Jeg har også klart å falle tilbake til dårlige vaner fra høykarbo-kostholdet som overspising, trøstespising, snacksing osv. Det er så utrolig lett å gjøre det og det sniker seg på uten at man tenker over det i særlig stor grad. Synes det er bra at du faktisk har klart å se dette selv, er lettere å ta tak i det da. Men som alle andre sier ikke vær så streng med deg selv da har ting en tendens til å bare bli enda verre for skyldfølelsen blir så stor også må man trøstespise litt mer.
Ser at denne feilspisingen skjer når jeg føler meg litt nedfor og trenger trøst, ikke har rutiner, som i ferie og ved sykemelding også kommer jeg inni dårlige vaner og bare fortsetter på det. Ikke rart at jeg ikke går ned i vekt, selv om jeg tilsynelatende spiser riktig.
Du er tross alt ikke helt i form om dagen og har nok behov for en del trøst og for deg er det nok kanskje viktigere å fokusere på de forestående utredningene og at du har det bra, selv om det må en atkinsbar til for å oppnå det. Du har så mye som skjer nå og da er det viktig å prioritere og fokusere riktig slik at den mentale biten ihvertfall er på plass.
Jeg heier på deg 
|