Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Timona, her.
Lurte på å vente til høsten, er endel som skjer fremover m konfirmasjon og andre ting. Og til sommeren vil jeg ikke gå med "blåklokker" 
Har tenkt lenge på det, så det er vel bare å få bestil en time. Fint å høre om dine erfaringer, virker ikke som det er så ille som jeg trodde.
Sommern er ikke den beste tiden å bli operert på. Jeg synes selv jeg er i seneste laget grunnet sol etc og må nok regne med at jeg ikke kommer til å bli særlig ansiktsbrun i sommer. Eksponering av sollys gjør at arrene blekner dårligere og må belage meg på solbriller en stund utover.
HVIS det var noe ubehag i det hele tatt må det være da kroppen oppdaget adrenalinet som er i xylocainen. Bedøvelsen av øyelokkene virket jo tvert, men etter ca 10 min fikk jeg kraftig hjertebank som varte ca 1-2 min. Det er helt normalt. Jeg visste at det ville komme, men var kanskje ikke helt forberedet på ubehaget. For å si det sånn, hjertebank i ketose kan ikke måle seg med denne hjertebanken. Men heldigvis varte den en veldig kort stund. Anbefaler deg å få tatt en slik operasjon hvis du er plaget med tunge øyelokk. Allerede nå mens jeg fremdeles er hoven og tung av bedøvelsen merker jeg forskjell! Jeg er faktisk også spent på om endel av nakkesmertene vil forsvinne for det har flere fortalt av nakkesmertene har blitt helt borte etter øyelokkoperasjon!