Tråd: Oliven
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-11, 19:43   #6
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Oliven

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Oliven er tilvenning - jeg likte ikke oliven før leeeenge etter at jeg passerte 30 - altfor mye smak Jeg elsker de brune - kalamares(?) - MED stein. De grønne synes jeg er litt sure og de sorte blir litt tamme for de er mildest i smaken. Som nybegynner kan du prøve deg på de små blandingene i osteavdelingen hvor du finner feks oliven/feta/hvitløk i olje - sånt er perfekt som snacs/forrett til vin feks. Aldri smaker hvitløk så godt som de marinerte i de små pakkene altså! Apetina snacks er det vel de heter

Oliven, fetaost, en god tomatpasta (altså tomatpesto, med tomat istedet for basilikum), aoli (hvitløksmajones) og lavkarbo foccaccia så er kvelden reddet for min del

Det med tilvenning er helt sant, smakte oliven for noen år siden før vi skulle til Hellas og synes det smakte PYTON! Nå smaker de helt greit, men litt rart. Foccacia var en god idé