Sv: Realistiske mål
Jeg tror det er lurt å gjøre noe i tråd med det Maylinn skriver - å ha litt ulike typer mål med ulik frekvens. Ikke ha faste "5-kilos-mål" fortløpende. Variasjon er bra for motivasjonen! Og så bør det være en kombinasjon av vekt/BMI-tall/livvidde pr TID, altså både nedgang og tidsfrist. Og en passe lang tidshorisont.
Jeg startet i januar på 126 kg og satte første delmål til 110 kg til påske. Kom nesten helt i mål på den, men ser at jeg med fordel kunne hatt et mål som ikke gikk så langt frem i tid, det ble lett å være litt slapp en uke for så å ta det inn igjen uka etterpå. Nå har jeg satt et nytt mål fra i dag frem mot midten av juni, halvannen måned er en passelig horisont tror jeg. Har valgt datoen fordi jeg drar på ferie den dagen, og har valgt et rundt tall som passer til (under 100).
Fremover kommer jeg til å sette mål basert på runde tall kombinert med merkedatoer, for eksempel 96 kg (gått ned 30 kg totalt), under 30 i BMI, 90 kg osv. Hvilke tall jeg kobler til hvilke datoer må jeg nesten se etterhvert, det er helt avhengig av om jeg når målene eller ikke (hvis jeg ikke gjør det, så kan jeg få en ny start med et nytt delmål) og hvorvidt vektnedgangen dabber av i tempo etterhvert som jeg går ned. Det overordnede målet er et snitt på 1 kg i uka i 47 uker. 

|