Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-11, 00:03   #3
mats_
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
mats_ har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Må man være i ketose for å kunne pøse med fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I følge Lutz (i Bedre uten brød) kan man spise opp til 72 karber før man må reduserer på fettet!

Er veldig veldig uenig i denne påstanden. For det første så har forskjellige "kropper" forskjellig toleranse for fett, altså, forskjellig omsettelse av det.
For det andre har det nok også noe med om det er ei lita jente på 50kg eller en stor mann på 90kg (snakker her normalvektige mennesker, for som alle burde vite, fett bruker ikke energi, så det er bare "dødvekt")
Dessuten tror jeg og at om du peiser på med 70g karbohydrater i ett måltid, og spesielt om det er raske karbohydrater føre til økt utskillelse av insulin og dermed har du ett problem.. Størstedelen av fedmeproblemet er kombinasjonen av karbohydrater og fett i samme måltid ! Så anbefaler at du holder karbohydratene nede når du vet at du skal innta fettrik kost.

Sikkert mange her som er uenige med meg. Og igjen må jeg bare poengtere at det er maaange forskjellige kropper som reagerer ulikt på forskjellige sammensettninger av næringsemner.

mats_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ket Svar med sitat