Sv: Må man være i ketose for å kunne pøse med fett?
Opprinnelig lagt inn av mats_, her.
Jeg har ikke den boka, men jeg kan nesten garantere deg at det tallet er basert på gjennomsnittet som er regna ut fra x-antall tusen testpersoner og om det ikke er så mange, så er det en useriøs studie.
Her er vi flere som prøver å komme med dokumentasjon på våre påstander og du sitter der og motsier alt og ett uten og en gang ha lest bøkene, lest forskningsrapporter. Kom med skikkelig dokumentasjon på dine påstander så skal jeg vurdere å ta deg seriøst. Det holder ikke at du nesten garanterer noe, hvilken bakgrunn har du for det??
Jeg er selv forsker og vet hva som kan regnes som vitenskaplig forskning, studier og hva som kan regnes som seriøst og ikke seriøst. Selvfølgelig vil slike tall være et fornuftig gjennomsnitt som kan gjelde for mange, slik er det innen forsking det er ofte middelverdier som blir oppgitt, det samme er det med f.eks. næringsinnhold i matvarer, dette er også gjennomsnittlige verdier. Ingenting galt i det. Selvfølgelig er ikke dette (72kh) en absolutt grense for alle, noen kan ligge høyere og noen må ligge lavere. Men når en person (ofte nybegynnere) stiller konkrete spørsmål er det greit å gi mest mulig konkrete svar og henvise til relevant litteratur for å ha noe konkret å forholde seg til. I tillegg er det jo greit å dele egne erfaringer og ikke gjøre ting så vanskelig så mulig bare for å argumentere sine egne meninger.
|