Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Når matinntaket kartlegges 100%, får mange seg en overraskelse.
Men hva når man har kontroll over 100% av matinntaket, og der fortsatt ikke stemmer med slik helsevesenet, termodynamikken og ander lover mener man burde fungere da?
For min del begynte jeg å lyve. Jeg innrømmer det gjerne. Jeg løy om at jeg hadde spist de knekkebrødene som jeg hadde hivd i søplekassa på skolen. Jeg løy om middagen jeg kastet opp igjen. Jeg la på 2 mellommåltider rundt treninga. Jeg tok mat i skapene og ga til grisene så de skulle tro jeg spiste den. Jeg jugde meg opp til 800 kcal pr døgn, når sannheten var at jeg lå på 4-500.
Hadde jeg visst i 14-15 års alderen hva jeg vet nå, enda bedre, hadde mine foreldre visst det jeg vet nå, hadde både deres og mitt liv sett ganske anderledes ut!
Forøvirg finnes det haugevis av informasjon som forklarer hvorfor de kjente "reglene" ikke gjelder for alle innen kosthold og næringsopptak. Innleggene av Pål her inne er et sted å begynne, "Bedre uten brød" boka et annet.
Denne tråden av Pål er spesielt interessant i forhold til insulinressistens (som de fleste overvektige har) og hvordan forbrenningen reduseres. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23692
Sist redigert av Carisma : 30-04-11 kl 19:10.
|