Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Fjasnissen: Så vidt jeg vet har jeg ikke et eneste sted kalt den omtalte maten sunn - om jeg tar feil, vil jeg gjerne at du viser meg hvor? Takk.
Jeg har hittil blitt kallt arrogant, ignorant, nedlatende, uvitende. Er det personangrep? Kari vet jeg ikke hva er/hvem er - så hva du mente med det er muligens en intern greie.
Charlott: Jeg har en tendens til å respondere på nedlatenhet med det samme, så det er nok riktig observert.
Jeg har også 3 barn, ( nesten voksne nå) to slanke og en overvektig. De har fått i utgangspunktet samme kost. MEN! De har ikke inntatt samme porsjoner, og sistemann har spist oftere, og også mye utenom hjemmet. Jeg regner med at datteren din ikke har tilbrakt 24 timer i døgnet hjemme? Jeg veit det er vondt, og det er så lett å tenke at det må være noe annet enn bare kalorier inn-kalorier ut. Og noen tåler helt klart kh dårligere enn andre, men det opphever ikke de termodynamiske lover. Blir man så overvektig, så spiser man for mye, evt trener for lite. Når det er sagt, så betyr ikke det at løsningen er like enkel. Den er alt annet enn det, og når det handler om ungene våre er det ekstra vondt. Kjærlighet gjør blind, jeg kunne ikke skjønne hvordan minsten kunne veie så mye, og først da vi fikk kartlagt hva og hvor mye som egentlig ble spist, fikk jeg en oppvåkning. Og som forelder i ei gruppe for overvektige barn og unge, ser jeg det samme om og om igjen. Når matinntaket kartlegges 100%, får mange seg en overraskelse. Her er det først og fremst de unge som skal ha ros, forøvrig - det krever sitt å være så ærlig.
Forøvrig er det fint om debattantene holder seg til det jeg faktisk sier, og ikke det de synes jeg sier - som muligens passer bedre inn i deres argumentasjon.
Hva er det du forsøker å oppnå her inne? Hva er målet ditt for å beskylde folk for å lyve om hva de faktisk har spist når de ble overvektige og hva tror du skjer når du gjentatte ganger viser at du kan overhode ingenting om lavkarbo og hvordan kroppen fungerer med mindre karbohydrater.
Når alle her er så grusomme og arrogante, hvorfor er du her da? Dette er et forum for spesielt interesserte, nemlig lavkarbo. Du finner ingen av oss på noe treningsforum for å fortelle folk at det ikke er nødvendig å trene, vi har ikke behov for å fortelle vektklubben.no at de er helt på tryne og at lavkarbo er det eneste saliggjørene.
Vi er her for vår egen helse, her møtes vi og deler vår kunnskap. Dersom du ikke vil ha kunnskapen så er det selvfølgelig helt i orden, men det er et stykke derfra til å direkte bekylde brukere å lyve.
Det er faktisk frivillig å være her, om du er interessert så finner du lenker til massevis av forskning og informasjon som er dokumentert. Men så lenge du mener og tror så er diskusjon nyttesløst for du har bestemt deg på forhånd.
Mange her inne har opplevd i åresvis å bli beskyldt for å spise for mye og spise junk og det er kalori inn-kalori ut som er det eneste riktige. Her finner man likesinnende som forstår at verden ikke er så enkelt, kroppen er ikke en maskin og alle kropper er ikke like og reagerer ikke likt på mat. Mange har endelig kunnet redusere antall kilo på en sunn og forsvarlig måte med legens velsignelse og så kommer du og forteller at man er arrogant og ikke ydmyk nok?
|