Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.
Handler ikke denne tråden om barn i lavkarbokost?
Var noen som argumenterte at barn trenger KH for å vokse? og da tenker jeg spesielt i høyden?
Jo, det stemmer. Så det du skrev var at man ikke trenger det? Jeg skjønner ikke det utav innlegget ditt. Derfor jeg spør.
Så var det noen som diskuterte om å spise for mye og bli feit pga vedkommende spiste for mye.
Så den formelen du skrev over her betyr at man legger på seg ved å spise for mye, men du vil si at den ikke gjelder lenger?
Jeg spør bare fordi jeg er interessert, ikke for å være spydig. Jeg forstår ikke så avansert språk innen ernæring og helse. Har ikke lest så teknisk på dette. Bare vet at jeg har godt av lavkarbo, vet noe om insulin og insulinresistens.
men hva vokser barn av da? Kun proteiner og fett? Kan godt hende du har rett, at barn i aktivitet og vekst kan klare seg meget godt med minimalt med karbohydrater, men jeg har ikke sett noen studier gjort på dette. Eneste jeg har lest om barn på lavkarbo, er vel Fedon Lindberg. Hexeberg sa på en debatt her i Bergen at barn trenger ca 70 gram karbohydrater om dagen. Lav GI mat da.
|