Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.
Georgine: Hmm...såre tær? Virker som om du gjerne vil jage meg ut av Dodge? Det er akkurat like frivillig å diskutere med meg som det er å være her inne - du vet det? Finfint 
Charlott: "Klippet vekk en masse bla-bla"....? Elegant. Jeg forstår at jeg kjeder deg, så jeg skal være kort. Om datteren min hadde gått opp til 130 kg på et strengt overvåket kosthold, så hadde jeg fått henne utredet. Fort.
Carisma: Så det du sier er at du ble svært overvektig på 4-500 kcal pr dag? En mengde som knapt dekker de basale behovene kroppen har? Har du blitt medisinsk utredet, eller diagnostisert på noen måte i forhold til dette?
Unnskyld meg, men hvor vil du hen?
Du er jo direkte ufin her! Her er det mennesker som forteller om sine opplevelser, deler med noen som helt sikkert er ganske sårt.
Jeg ble faktisk svært overvektig på under 800 kalorier om dagen. SÅ det går an. Mange av oss har ulike diagnoser ja ( f eks PCOS), så vær varsom! Det er absolutt IKKE slik at overvektige mennesker er notoriske løgnere som overspiser.
Jeg synes Fjasnissen kom med en flott advarsel lenger oppe her, kanskje lese den en gang til? Man kommer mye lengre ved å være litt ydmyk og vennlig.
Om mitt barn hadde gått opp fra 100 til 130 kg hadde jeg vært dypt fortvilet, og ganske sår på dette. Nettopp fordi flerparten av befolkningen, inkludert leger, mener at dette kommer av overspising. Det er som oftest feil.
Da jeg var overvektig, men var insulinresistent levde jeg så aketisk at du aner ikke. Nå har jeg gått ned mange kilo på lavkarbo, insuliner fungerer, og jeg spiser mye, mye mer enn da, og fortsetter å gå ned!
|