Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-05, 12:25   #3
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Når vi vil ha noe, og vi ikke kan ha det, - da øker lysten vår. Og dersom vi har noe som vi bare elsker, - og har masse, masse, masse av det i hus (dvs. veldig tilgjengelig, så ønsker vi ikke ha det lengre, lysten minsker.

Jeg er med på tankegangen, og har forsøkt å endre den sånn selv, men tror kanskje jeg burde fått tak i lydboka du snakker om?

Det eneste jeg er uenig i er setningen jeg har sitert ovenfor: dersom jeg har masse masse av noe jeg elsker i hus (f.eks atkinsbarer, sjokolade etc), så spiser jeg til det er tomt. Lysten minsker ikke det minste. Så syk er jeg.

Dette med tankegang er utrolig viktig iallefall, jeg vet jo selv at det er min tankegang som ofte ødelegger for meg når det kommer til overspising, f.eks "alt eller ingenting-tankegangen" (nå har jeg spist en sjokolade, nå kan jeg like gjerne spise 20) osv. Har veldig lyst på litt "mental trening" fremover.

Hvor får jeg tak i den lydboka du snakker om, Lise? Og har du tips til andre?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat