Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 21:20   #138
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

Georgine: Jeg gikk inn i en diskusjon om lavkarbo til små barn, diskusjonen vinglet litt i andre retninger, og engasjert som jeg er, diskuterer jeg gjerne. Du aner ikke hva jeg vet og ikke vet om lavkarbo, du er ikke kvalifisert til å fastslå det etter denne diskusjonen. Jeg lever lchf pga diabetes. Hadde jeg spist mer karber om jeg kunne? Utvilsomt. Drømmer jeg om den gode maten? Definitivt. Men fordi jeg kan fysisk måle hver dag hva som skjer i kroppen min, så er jeg ganske disiplinert. Jeg er i tillegg i en kinkig situasjon når det gjelder bevegelse, jeg har så mye stråleskader etter kreftbehandling, at trening er vanskelig uten mye smertestillende - og jeg vil ikke se verden gjennom kodeinbriller. Kjip, men sånn er det. Hadde jeg kunnet trene hardere, hadde jeg unnet meg mer kh. Jeg har aldri blitt kalt et troll før - uansett hvor opphetede diskusjonene har blitt. Voksne mennesker vet at det kan gå ei kule varmt når man er engasjert. Så synd at man ikke kan diskutere her inne uten å bli kalt troll og diverse annet, temaene er jo så interessante. Jeg har kanskje hatt litt for høye forventninger.

Jeg spurte om du var et troll, jeg kalte deg det ikke, stor forskjell. Du ser det? Fin-fint.

Det er ikke snakk om at det går en kule varmt når du beskylder brukere for å lyve, det er nedlatenhet og arroganse. Jeg har enda ikke sett noe svar på motivasjonen din for å holde på slik du gjør og når flere her inne reagerer på fremgangsmåten din så er det kanskje på tide og tenke på hvordan man skriver og fremstiller seg selv.

Du bedriver utstrakt hersketeknikk og om du ikke har noe konstruktivt å bringe inn i diskusjonen så ser jeg ingen grunn til å diskutere med deg før du bidrar med mer enn det du gjør.

Sitat:

Nei...jeg tenker på de bastante meningene om f.eks sukkerfri brus/tyggis/pastiller, etc. Jeg har store problemer med logikken i at dette skal stoppe vektnedgang. Også har du alle de som sier at de er SÅ glad de ikke spiser drittmaten lenger, æsj og fysjameg! Og så jobber de iherdig med å finne erstatninger som smaker mest mulig likt drittmaten..."hurra, det smaker akkurat som loff/brød/muffins/kake/sjokolade/osv!" Også går de på smell etter smell...på den karbomaten de synes er så motbydelig nå, og som de blir SÅ dårlig av. Æh...oki. Logikken er fantastisk.

Sitat:

Charlott: Beklager, men datteren din ble ikke sykelig overvektig av de matvarene du beskriver. Da lyver dere for dere selv. Det høres muligens brutalt ut, men man blir ikke så feit av gulerøtter, grovbrød og frukt. Jeg ble også feit på de matvarene der...OG alt den andre søpla jeg stappet i meg ved siden av. Man må stikke fingeren i jorda, altså. Selv om det gjør vondt. Fedme er selvforskyldt, med unntak av spesielle tilfeller som er irrelevante i de fleste diskusjoner.

Sitat:

En ting er å lure seg sjøl litt, men dette er hinsides selvbedrag. Om man må ty til en slik livsløgn for å forklare/leve med sin overvekt, så ok - men ikke framstill det som noen universell sannhet.

Sitat:

Ironi kan så visst være en hersketeknikk, men ironi er også en kunst - en kunst ikke alle behersker like godt.
Forøvrig er konklusjonene dine om hva jeg tenker og mener svært forutsigbare, (og helt på vidda) og bekrefter mange av mine tanker om en del forumbrukere her inne.

Sitat:

Bestemamma: Aha...oppheving av de termodynamiske lover, altså? Spennende...du har kanskje en link jeg kan få, til en studie, eller annen vitenskapelig holdbar dokumentasjon på dine påstander?

Sitat:

Georgine: Hmm...såre tær? Virker som om du gjerne vil jage meg ut av Dodge? Det er akkurat like frivillig å diskutere med meg som det er å være her inne - du vet det? Finfint

Charlott: "Klippet vekk en masse bla-bla"....? Elegant. Jeg forstår at jeg kjeder deg, så jeg skal være kort. Om datteren min hadde gått opp til 130 kg på et strengt overvåket kosthold, så hadde jeg fått henne utredet. Fort.

Det kunne vært interessant å diskutere med deg, men når det eneste du kan bidra med nedlatenhet så sitter man igjen med inntrykk av at du mangler kunnskap og kun provoserer.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat