Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-11, 23:31   #172
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Kuttet du ned på maten til en 1 åring?
Kanskje årsaken til overvekta hennes ligger nettopp der. Kanskje smugspiste hun oppgjennom barndommen og tenårene pga hun måtte begrense inntaket sitt.
Sånn var det hjemme hos oss da jeg var barn også, jeg fikk ikke spise så mye som resten av familien. jeg var jo litt overvektig og måtte slankes må forstå.
Klart det blir smugspising av sånt og det gjorde jeg da også.

Min adoptivmor fikk beskjed om å slanke meg allerede da jeg var 3 måneder gammel. Hun måtte tynne ut MME, sa helsesøster. Og jeg hylte og hylte, desperat av sult, lenge før jeg var et år gammel. Jeg fikk bare sunn mat de neste årene, adoptert, etterlengtet og forkjælt som jeg var.
Og siden har jeg spist! Og spist! Og spist! Spist på meg altfor mange kilo, insulinavhengig dia2, slitne hofter................
Det er egentlig et under at jeg ikke er mye større enn jeg er!
Men jeg fikk også en lillebror, som vokste opp med samme maten som meg, og i mye større mengder. Han elsker trippel- Birken og ukeslange fotturer i fjellet. Han sykler 9mil før middag som en kosetur!
Og han spiste 7 brødskiver til kelds etter fotball/håndball/langrennstrening, med syltetøy på, og er like fullt 192cm høy!
Tør ikke tenke på hvor høy han hade vært om han hadde spist lavkarbo!

Vi er nok alle utstyrt svært forskjellig hva gener angår. Hadde dog vært fint å kunne identifisere de som gjør selv små barn til skrubbsultne monstere!