Sv: Sprekk!
Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.
Jeg forstår ikke at det skal være vanskelig å gjennomføre ketolyse når man spiser ute eller frokost på hotell? Jeg trorat dette kan du fint klare, hvis du vil! 
På restaurant velger du en rett med rent kjøtt eller fisk. Så ber du om å få grønnsaker i steden for poteter eller ris til hovedretten. Du unngår gryteretter, pizza o.l. Og bestiller ost i steden for dessert.
Og på hotellfrokosten er det egg & bacon.
Når det gjelder alkohol, går det vel an å bestemme seg for å være moderat - og følge tipsene du har fått i tråden her?
Jeg har spist ute flere ganger de siste mnd. og det er faktisk noen skjulte "feller" man bør være obs på. Man må passe seg for panering (både kjøtt, fisk og skalldyr). Og maizenna-jevnete sauser og de såkalte dagens grønnsaker (som i et tilfelle var salat med mais OG Thousand island-dressing), i det siste tilfellet ba jeg om brokkoli i stedet for poteter, mens jeg holdt meg til tilbehøret av dagens grønnsaker... Prøvede å sortere ut så godt jeg kunne. Det er jo ikke alle grønnsaker man bør spise, men på gode restauranter bør servitøren vite hva rettene inneholder. Bare noen tips ! 
|