Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-11, 10:54   #179
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Hmmmmm... jeg er fyllesjuk i dag, så jeg skal være kort.

Jeg ser ting blussa opp litt etter at jeg ba folk roe seg ned, men at det har roa seg ned litt igjen.

Frøken Scott.... min referanse til Kari var kanskje litt intern.... godeste Kari Jaquesson kom også med litt bombastiske "jammen, dette VET vi" uttalelser og nektet også å høre på de forklaringene som lavkarberne prøvde å gi henne. Nå er det opptil flere som har kommet med både linker og forslag til litteratur som forklarer hvorfor en kalori ikke nødvendigvis er en kalori (altså, det er ikke likegyldig hva slags energi du inntar), men du ber fortsatt om referanser og kilder. Når du har lest/sett disse, og dissekert informasjonen som er der, så kan vi heller se om det finnes enda mer du kan få, men hitils har jeg ikke sett så mye vilje til å faktisk ta til deg det folk legger fram til deg.

Som jeg (og andre) sa tidligere... les Kendrick, Lutz og Taubes (kanskje litt Uffe Ravnskov også). De går grundig (og da mener jeg grundig) inn i litteratur og forskning rundt dette.

Og for å klargjøre en ting.... jeg sier ikke at noen er dårlige foreldre om de gir barna karbohydrater. Det ville jeg aldri finne på. Jeg argumenterer derimot mot at barn MÅ ha karbohydrater. Det er en forskjell der.

Sånn... dette blei mer enn jeg planla å skrive... nå skal jeg tilbake til å pleie fyllesyken min.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat